Koło matematyczne z elementami kodowania

                           „Matematyka nie jest, ani trudna, ani nudna.
                                             Zwłaszcza jeśli zaprzyjaźnimy się z nią od dziecka.
                                                               Matematyka jest miarą wszystkiego”.
                                                                                                                  Arystoteles

Prowadząca: mgr Anna Szczęsna
Zajęcia koła matematycznego, są bezpłatne i skierowane do uzdolnionych matematycznie dzieci w wieku pięciu i sześciu lat,
wybranych przez wychowawczynie poszczególnych grup na podstawie rozpoznawania zdolności.

Zajęcia są przygotowane dla grupy 10 dzieci – odpowiednio po dwa miejsca dla grup pięciolatków oraz po trzy dla grup sześciolatków.

Kółko odbywać się będzie w każdy wtorek, około godz. 13:00, około 30 minut.

Celem moich zajęć jest stworzenie warunków sprzyjających zdobywaniu i rozszerzaniu kompetencji matematycznych dziecka poprzez zabawę, rozbudzanie dziecięcej aktywności i samodzielności. Działania z zakresu edukacji matematycznej, rozwijane umiejętności praktycznego zastosowania umiejętności matematycznych w codziennym życiu, pozwalają nabywać umiejętności i wiadomości potrzebne do rozpoczęcia szkolnej edukacji matematycznej. Dają możliwość pracy nad szczególnymi zdolnościami i predyspozycjami, ale nie warunkowane oceną, jedynie własną satysfakcją dzieci, co w przyszłości może zaowocować pozytywnym stosunkiem do przedmiotowego nauczania matematyki.

Cele szczegółowe: - zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych,
- umożliwianie uzyskania wiedzy o wyższym poziomie trudności, zgodnie z rozwojem intelektualnym i uzdolnieniami,
- wyzwalanie twórczej aktywności,
- wdrażanie do logicznego myślenia,
- zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami
- rozwijanie dziecięcych talentów.

Działania edukacyjne zgodnie z obszarami :
1.Orientacja przestrzenna: posługiwanie się umownymi znakami, np.: strzałkami, emontikonami, literami, znakami w zabawach tropiących.
2.Organizacja przestrzeni i czasu: wskazywanie pełnych godzin na zegarze, mierzenie czasu trwania różnych czynności, np.: stoperem; porównywanie czasu trwania różnych czynności, stosowanie określeń: dłużej, krócej, zwracanie uwagi na upływający czas.
3.Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania: budowanie szeregów złożonych z wielu elementów, klasyfikowanie przedmiotów pod względem wielu cech wspólnych.
4.Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia: rozpoznawanie cyfr, układanie działań do podanych zadań.
5.Rozwijanie intuicji geometrycznej: nazywanie figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt), kształtowanie pojęć geometrycznych w umyśle dziecka.
6.Układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych: dalsze doskonalenie umiejętności rachunkowych dzieci, które stanowi ich przygotowanie do tego, co będą robiły na lekcjach matematyki. 7.Zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia – kształcenie ważnych czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do rozwiązywania zadań.
8.Mierzenie płynów –ćwiczenia pomagające dzieciom zrozumieć, że np. wody jest tyle samo, chociaż po przelaniu wydaje się jej więcej lub mniej.
Doświadczenia te ułatwiają dziecku zrozumieć sens mierzenia i rozwiązywania zadań
9.Konstruowanie gier przez dzieci – kształtuje odporność emocjonalną, i rozwija zdolności do wysiłku umysłowego.
Jest to dalsze ćwiczenie umiejętności rachunkowych dzieci oraz logicznego myślenia.
Copyright ©2017 Przedszkole nr 5 Mysłowice, All Rights Reserved.
Liczba odwiedzin: 313769
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem